Jak promować hotele i pensjonaty w internecie.

Bez względu na to czy posiadasz duży, renomowany i nagradzany gwiazdkami hotel, czy niewielki, przytulny pensjonat na odludziu, marketing to z pewnością bardzo ważna część Twojej działalności. Oto kilka pomysłów jak być skutecznym w działaniach promocyjnych. Na początek złota rada: pamiętaj, że nie sam pomysł, lecz staranność jego wykonania daje najlepsze efekty.

Strona www- pierwszy etap internetowej prezentacji

Jedną z podstawowych wizytówek każdej firmy jest jej strona internetowa. W przypadku hoteli najistotniejsze jej elementy to: galerie pokazujące wnętrza, pokoje, restaurację hotelową, informacje na temat doby hotelowej, dane teleadresowe oraz możliwość rezerwacji online. Każda z tych informacji powinna być wyeksponowana i łatwa do znalezienia. Poza tym klient musi mieć zapewniony dobry kontakt z hotelem, tak aby za pomocą telefonu, maila, poprzez formularz na stronie mógł skontaktować się z recepcją w każdej chwili.

Dodatkowym urozmaiceniem witryny będzie wirtualny spacer. Potencjalni goście z przyjemnością obejrzą recepcję, pokoje, restaurację hotelową oraz miejsca, w których bardziej lub mniej aktywnie będą spędzać czas: siłownię, basen, saunę itp, to pomoże im w podjęciu decyzji o rezerwacji. Będą czuli, że miejsce jest znajome, upewnią się, że hotel spełnia ich oczekiwania.

 

Wykorzystaj potencjał wyszukiwarki

W dzisiejszym świecie informacje pozyskiwane są głównie przez internet. Tak więc strona www to rzecz niezbędna. Kiedy już ją mamy i zawiera wszystkie, wyżej wymienione elementy, warto także zadbać o jej pozycję w wyszukiwarce. Pozycjonowanie to proces, który ma na celu zwiększenie odwiedzin witryny. Wielość odwiedzin z kolei przekłada się na zwiększenie ilości klientów. Pozycjonowanie odbywa się poprzez słowa i frazy kluczowe, które osoby wyszukujące najczęściej wpisują w wyszukiwarkę. Aby nasza witryna zajęła wyższą pozycję, jej treść musi zawierać właśnie te frazy. Warto także zainwestować w reklamę AdWords (reklama wykupiona w Google w celu promocji naszej witryny) lub AdSense (użyczenie miejsca na naszej stronie za pośrednictwem Google innym reklamodawcom; w ten sposób generując odpowiednią klikalność można zarabiać). Oprócz tego istnieje jeszcze Google maps – świetne miejsce, w którym stworzymy wizytówkę, zaznaczymy na mapie swoją obecność, pozostawimy podstawowe dane kontaktowe.

 

Facebook- bądź obecny w największej internetowej społeczności

Drugim, obok strony internetowej medium, na którym bezwzględnie należy się zaprezentować jest Facebook. Profil na tym portalu społecznościowym daje wiele możliwości. Oprócz zdjęć i postów pokazujących sam hotel, można także włączyć opcję komentowania, tak, aby nasi klienci mogli rekomendować hotel przyszłym gościom. Warto także postarać się o dodatkowe wydarzenia, takie jak koncerty, spotkania, konferencje. Takie spotkania skutecznie wypromujemy za pomocą Facebooka. Wśród mediów społecznościowych popularny jest także Instagram oraz Pinterest, na których można zamieszczać piękne zdjęcia z opisami. Oprócz fotografii hotelu, warto także pokazać atrakcje okolicy, zabytki, restauracje, galerie, miejsca spotkań.

 

Zadowoleni goście- najlepszą rekomendacją dla przyszłych klientów

W promocji najważniejsza jest autentyczność. Najlepszym uwiarygodnieniem tego co robimy są opinie naszych zadowolonych klientów. Jeśli dopiero zaczynamy, warto zainwestować w marketing, szeptany. Pokazać się na różnego rodzaju forach i grupach branżowych w internecie. Dobrym sposobem na pozyskanie pozytywnych komentarzy jest dbałość o czystość i jakość usług, tak aby atmosfera wokół tego co robimy była przyjazna. Należy także zadbać o obecność naszej strony w porównywarkach internetowych. Goście kierują się różnymi kryteriami: ceną, standardem, odległością od centrum miasta itp., porównywarki pozwalają dotrzeć do konkretnych grup klientów, są więc świetnym elementem promocji.

 

Interakcja z klientami- ważny element promocji

Marketing szeptany i możliwość zostawiania przez klientów opinii jest świetnym sposobem na interakcję z gośćmi hotelu. Nawet jeśli pojawią się nieprzychylne lub krytyczne komentarze, szybka reakcja może załagodzić sytuację, albo obrócić ją na naszą korzyść. Należy więc pamiętać, że reagowanie na sugestie gości, to jedna z podstawowych zasad dobrej promocji. Ponadto każdy taki głos klienta pomoże Ci wprowadzić ulepszenia i innowacje. Dobrym pomysłem na pozyskanie opinii jest ankieta, skonstruowana w sposób przemyślany pozwoli wychwycić wszystkie mankamenty i niedociągnięcia w naszym hotelu i szybko je naprawić lub ulepszyć.

 

Marketing afiliacyjny- współpraca zamiast konkurencji

Odważnym krokiem w promowaniu Twojego hotelu będzie marketing afiliacyjny. Opiera się on na współpracy między hotelami, które sąsiadują ze sobą. Współpraca jest o wiele bardziej budująca, niż konkurencja. Zaprzyjaźnione hotele mogą polecać się nawzajem, w przypadku, kiedy ich pokoje są już zajęte. Hotel przejmujący gości w zamian za polecenie 5, 10, 20% zysku odstąpi polecającemu. Jest to uczciwe i nowatorskie rozwiązanie, a do tego poprawia atmosferę w świecie lokalnego biznesu.

 

Jeśli po przeczytaniu tego tekstu, chcesz zmienić kierunek promocji swojego hotelu, a nie do końca wiesz jak to zrobić skontaktuj się z Litchi. Z chęcią skonsultujemy Twój pomysł i pomożemy wprowadzić go w życie.